BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, March 21, 2010

muhasabah diri

6.54 pm

mencari sinar di bawah bumbung dosa tidak mampu memberikan aku kepastian untuk terus berpijak pada bumi Allah ini. sebaliknya carilah sinar di bawah bumbung iman yang teguh baru aku mengenali siapa diri. banyak dosa yang berulangkali aku lakukan tidak terhitung. menangis meratapi dosa yang sudah banyak kali aku bertaubat namun ku ulanginya lagi....
`
sesungguhnya aku tidak pernah bersyukur. melihat kelemahan diri sebagai asas untuk aku lakukan dosa yang terlalu besar dalam diri. kesempurnaan di mata manusia adalah dusta sebaliknya kekurangan diri adalah asas untuk kita di caci dan di keji.... aku sudah bosan dengan kelemahan diri ini............ biarlah bersama aku hanyalah kasih ilahi.....

0 comments: