BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, March 9, 2010

sajak ciptaanku/..............

Diari seorang khalifah

Diri ini ibarat pena,
mencoret kertas kehidupan,
dengan dakwat pengalaman,
memotong tulisan dosa,
membuat garisan ke jalan iman,
lembaran warkah menuju tuhan.

Dengan pena aku menulis,
aurora nafsu di jiwa khalifah,
mencium bauan setanggi dusta.
Dengan pena aku menulis,
manusia pintar bermain sumpah,
alpa menghitung kejora dosa.
Dengan pena aku menulis,
maksiat tak jua berubah,
manusia menempah bala.


Pena ini,
melakar dakwah titian nabi.
Pena ini,
melukis keimanan sejati.
Pena ini,
menyambung titik silatulrahmi.
Pena ini,
membuat noktah pada dengki.

Dakwat ini pasti kering,
pena dicampak ke tepi,
biar aksara kekal tersemat,
menjadi syiar sebuah sejarah.
diri pergi tanpa pengiring,
menyelusuri alam sepi,
namun dakwah segar terpahat,
akhir jalan-mu aku berserah.

Dalam meniti jalan dakwah-Mu,
makrifat cinta-Mu aku miliki,
ayat-ayat cinta-Mu di sudut hatiku,
gunung iman tegarku daki,
bibir meniti syahadah kasih-Mu,
menjadi milik-Mu yang hakiki.

tarian pena : AHMAD HUSAINI B BAKRI...

0 comments: