BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, February 11, 2010

Rebah tersungkur…. Bisikan syaitan

31 januari 2010 (11.17 pm)
Begitu mudah diri ini mendengar bisikan syaitan yang sentiasa menyukai keburukan dan bencana yang merosakkan umat manusia. Keberanian harus ditonjolkan dalam usaha mencari jalan dakwah. Tetapi mengapa aku cukup sensitive dengan omongan manusia yang ternyata akan membuat aku mengundur dari jalan dakwahMu. Memang diri ini amat lemah dan terkadang aku berasa diri ini cukup goyah dalam misi dakwah aku namun aku akan terus isiqamah… insyaAllah.

Ternyata maksiat dan dosa begitu cepat berlaku seolah-olah aku tidak dapat merasakannya tapi setelah aku muhasabah kini aku temui bahawa diri ini cukup terpesong kelembah yang hina. Terima kasih ya Allah kerana member aku satu lagi titik permulaan dan aku harap ia akan menjadi titik perudahan yang lebih baik dari sebelumnya… insyaAllah…

firaman Allah dalam surah Al-Ashr (1-3) yang bermaksud “ demi masa. Sesungguhnya manusia berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar”

Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmat kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik; sesungguhnya Tuhanmu Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya dan Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat hidayat petunjuk. al-nahl ayt 125....

Ayat-ayat cinta inilah yang akan menjadi pendamping jalan dakwah aku menuju jalan yang lurus….

Kesibukan dunia tidak akan menjadi satu sebab untuk aku terus leka dengan arus dunia. Teman aku mengharapkan sokongan kalian agar jalan aku akan menjadi lebih lurus.

0 comments: