BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, February 24, 2010

Dia memang aneh….

24 februari2010 (1.29 pm)
Allah telah menciptakan perempuan untuk lelaki kasihi dan sayangi berlandaskan keimanan dan islam. Sudah menjadi lumrah untuk aku merasakan sedikit cebisan cinta manusia. Tapi ternya manusia ini aneh. Aku telah beberapa kali meluahkan rasa cinta padanya namun tiada jawapan apa-apa only said just kawan. Jadi aku mengambil keputusan untuk melepaskannya pergi dengan hati yang rela bukan bermakna aku kini sudah berpunya. Diri ini telah disalahkan kerana memberinya harapan yang aku sendiri tidak fahami apa harapan yang telah aku berikan padanya. Bicara lidah secara tak sengaja mungkin aku ada terucap kalimah yang memberinya harapan dan itu semua sudah lenyap dalam memori aku. Benarkah aku yang bersalah? Aku memang ego dan tamak tak pernah bersyukur dengan apa yang ada sentiasa ingin yang lebik baik. Inilah bicara hati yang sukar untuk aku fahami.
Wanita kau memang aneh. Kau membuat aku tenang melihatmu. Walau kita jauh berbeza tapi jauh di sudut hati aku untuk terus menjadi pendampingmu bersama mencari identitimu. Jalan dakwah pasti berliku dengan adanya kamu. Kau mempesonakan membuat aku leka untuk kembali pada jalan dakwahku. Maaf aku terpaksa melupakanmu walau aku tidak bermakna bagimu.

Kau bunga mekar yang pernah menambat hati namun kau adalan mawar berduri yang sentiasa melukakan hati ini. Pulang ke pangkuan cintamu adalah mustahil kerana kau telah sering menyakiti hati ini. Aku sudah hilang rasa kepercayaan pada cintamu……… biar takdir yang tentukan.

Kau jua wanita yang aneh, senyummu sukar aku tafsir. Bicaramu berbeza dengan wanita lain kau seolah member aku tali cinta untuk aku capai namun kau terlalu baik. Aku khalifah yang penuh dosa sedang engkau aku taktahulah banyak ke tak dosa. Namu bagiku kau muslimah isalam…..

Kau yang akan aku jaga adalah kau wanita yang unik. Tiap senyummu member aku kedamaian. Pernah kau muncul dalam anganku waktu aku di alam fantasi. Tapi maaf aku tidak mampu untuk member kau kesetiaan seperti lelaki lain namun aku akan berusaha menjauhimu agar cinta kita pada Allah terpelihara dari syaitan durjana. Ku ingin kau mengerti kerana kau terlalu istimewa……. Mungkin kau lah pilihan hati……

Terlalu sukar untuk aku menceritakan tentang lima orang wanita yang berpaut oada ranting hati ini. Namu aku percaya pada takdir Allah. Jodoh di tangan-Nya………………

P/S;……… just nak share…. Huhuhuhu…….

0 comments: